بسم الله الرحمن الرحيم

Daisypath Anniversary tickers

fire cracker

Every single content in this heaven is just my stuff . Thalover's things . So , if you're about to bring this stuff out of this cage , every consequences are under your own responsibilities . I dont take responsibility if there are any unsatisfied things that occur because of my writing . I dont really care about what I wrote , & definitely not dealing with it . ;) -

surviving ?


[ Anda digalakkan menyediakan kamus Dewan Bahasa
sebelum memulakan pembacaan ]



Hari ini , seseorang telah dtg kepadaku mengkhabarkan satu kebenaran tentang 'kehidupan' .
'kehidupan' yang telah disalahtafsirkan oleh semua orang . 'kehidupan' yang aku telah salah tafsirkan .
sungguh kejam . knp sedemikian ? kerana aku berada dalam dunia 'kehidupan' .
Apabila ditimpa masalah juga bala mahupun nestapa (aku pn tak tahu ape itu nestapa) , ramai yg menginginkan kehidupan baru , atau mungkin sekadar berkata , " aku mahukan kehidupan baru "
bull-shit . ye rakan-rakan . Anda sudah tertipu . mana ada namanya , 'kehidupan baru' itu , kerna kite telah diberikan peluang yg sama adil oleh-Nya , Kita cuma punya SATU kehidupan . kerna Dia tahu apa yg terbaik buat hamba-Nya . Kerna kita dicipta untuk selalu menjadi yg lebih baik , bukan selalu menjadi yg baru . kau atau sesiapa shj , mana mungkin mampu mencipta kehidupan baru itu . nahi hee babujih . Anda tidak mungkin . Apa yg terjdi dlm kehidupan lalu kalian itu adalah sebahagian dr kehidupan kini kalian . walao sejaoh mana anda lari dr kenyataan itu , walao sebanyak mana anda bangga dgn 'kehidupan baru' anda itu , anda masih manusia yg sama . Apa yg pernah terjadi dlm 'kehidupan lama' kalian , masih menjadi sebahagian dari kehidupan kalian SEKARANG . Manusia berubah , kehidupan tidak . Masih seperti dulu , cume bezanya , anda sebagai watak utama . main characters bak kate homputeh . makhluk terhebat yang pernah diciptakan oleh-Nya untuk mengawal kehidupannya sendiri . Jgn dislh tafsir pula entry saya kali ini yeh rakan-rakan . bukan bermaksud kalian tidak mampu untuk berubah menjadi lebih baik . Tp , jadikanlah apa yg pernah kalian lalui itu satu pengajaran dan pengalaman dlm kehidupan kalian untuk membaik pulih kehidupan kalian , bukannya lari dari masalah kalian dgn memulakan 'kehidupan baru' itu , kerna kalian akan mengulangi kesilapan yg sama .  ulang , diulang , terulang dan berulang . Kerna walao bagaimanapun juga , pengalaman hidup kalian adalah sebahagian dari kehidupan kalian . oh , saya juga .

Dengan ini , saya membuat keputusan untuk TIDAK memulakan kehidupan baru , kerna saya sgt penat untuk memulakan semua dari mula . Jadi , saya mahu meneruskan shj kehidupan saya seperti biasa , tp saya tidak akan lupa pengajaran pengalaman yg telah byk mengajar saya . Saya akan menjadi lebih baik , bukan menjadi org baru , kerna saya adalah apa adanya . Terima kasih kpd semua yg telah menyayangi saya seadanya . Dengan itu , peng-improve-an diri saya ini jelas dan nyata untuk org yg selalu menyayangi dan menyokong saya . Pada kehidupan lalu saya , saya mahu meneruskan kehidupan saya . saya tidak meninggalkan anda kerna anda masih sebahagian dari masa lampau saya . anda msih sebahagian dari saya . kehidupan saya kini menjadi lebih baik kerna adanya anda . Terima kasih kamu , wahai kehidupan lama . Dan , selamat tinggal .
Saya perlu melakukan apa yang penting dan harus bagi saya ,

MENGGEMBIRAKAN ORG YG SELALU MEMBAHAGIAKAN SAYA .

kerna , disebabkan oleh mereka , saya mampu meneruskan kehidupan saya .


Ya Tuhan , terima kasih kerna menggagahkan hamba-Mu ini . Dan kerna telah mengurniakan dua org yg tidak pernah jemu mencintai aku , PAPA dan MAMA . mereka adalah org terhebat yg Kau berikan padaku . :)



psst : kpd cikgu BM aku masa darjah6 , yg aku lupe namanya , terima kasih cg ! kerna cg , saya mampu mengarang dgn jayanya dlm bahasa ini . OHHHH YEAH !