بسم الله الرحمن الرحيم

Daisypath Anniversary tickers

fire cracker

Every single content in this heaven is just my stuff . Thalover's things . So , if you're about to bring this stuff out of this cage , every consequences are under your own responsibilities . I dont take responsibility if there are any unsatisfied things that occur because of my writing . I dont really care about what I wrote , & definitely not dealing with it . ;) -

wai oh wai

Entry kali nih sgt simple pimple . Login-New post . Haha . Pagi nih , aku byk bukak belog beloggeh . byk pulak cite aku baca , byk pulak benda aku stalker . walaopn aku kurang pasti pengenalan si tuan tanah punya belog , tp aku still jugak baca dan baca dan baca smpailah aku rs lapa dan berhenti seketika . Semua manusia ade masalah . Macam macam masalah . mcm makcik yg jd ikon astro tuh ckp , "mcm mcm ade" . masalah family , masalah persahabatan , masalah negara , masalah bercinta sampailah ke masalah kenapa Suu Yii dijatuhkan hukuman berkurung dalam rumah selama 7 tahun . tuh belum kire masalah jerawat , masalah cirit birit , masalah ketiak berbau dan segala semua masalah lg . haih . mengeluh ? itulah dunia . siapa yg tak punya masalah ? aku ? ohh , jgn katelah bagaimana banyaknye . bagaikan sarang labah labah di dalam gua . eh , bole eh ? tibai jepla . kamu ? jgn nk menipu . lagi menggunung . die ? siapa siapa? siapa yg tak punya masalah ? Tapi , tak semua yg mampu handle masalah tuh . Semua org kn ade care sndri ntok setelkan masalah tuh . Every shit can be wiped out dear , itu bak kate homputih sana . tibai lagi .

Aku selalu tak mengerti bile ade yg sanggup membunuh kerana cemburu . sanggup belasah sampai mati just sbb FB , and lagi parah sanggup masak anak sendiri buat sup tulang ! Ini benar belaka wahai rakyat jelata . aku sendiri baca kisah ni . GILA . I dont loikeeeee . inikah dunia kita ? Dunia di penghujung dunia . Dunia di akhir zaman . ye kalian . Kite dh berada di dunia tanpa sempadan . Wah wah . berdrama pulak aku kt cni . Makin lama makin byk org org pelik yg aku jumpe , yg aku dgr . Tak termasuk lagi spesis ketiga dan keempat yg aku jumpe ; PONDAN dan PENGKID . ohh . sgt berani kenyataan aku . Tapi ini dunia kini bukan ? mereka merata rata . di mana mana . Kerana ini juga dunia mereka . Wahai Hawa , sedarlah kamu , kamu diciptakan untuk menjadi insan yg lemah , bukan melakukan hal hal yg gagah . aku juga tidak sempurna , tetapi siapa yg dilahirkan sebegitu rupa ? Tuhan mahu kita berusaha , kerna itu kita tidak sempurna . While I'm digging bout this issues , ttbe pulak aku terjumpe nih ,



sabda رسول اللهSAW


Berlemah-lembutlah kepada wanita, karena mereka diciptakan dari tulang yang bengkok, dan sesungguhnya yang paling bengkok dari tulang tersebut, ialah yang berada di paling atas. Apabila engkau meluruskannya, maka engkau telah mematahkannya. Dan bila engkau membiarkan, maka ia terus bengkok. Maka berlamah-lembutlah kepada wanita. (mutafaqin ‘alaihi.

Maka jelaslah bahawa , kaum Hawa adalah sutera . So knp ade yg mahu berubah rupa ? Aku tak phm betoii . Kerana ini dunia , bukan ? :)

Aku pn tatao knp aku kelihatan begitu cakna , walhal aku selalu mengamalkan sikap , ape aku pedulikkk . Tp mungkin aku hanya melakar nukilan rasa , buat tanda mata hati aku masih terbuka . Renung renungkan dan selamat beramal !